loading...
راز و نیاز
سید احمد موسوی بازدید : 510 دوشنبه 19 دی 1390 نظرات (10)

عوامل سقوط انسان


 

هر انسانی گرایش به کمال دارد و اموری را به عنوان کمال می شناسد و در پی آن می رود؛ چنان که از نقص می گریزد و اموری را نیز به عنوان نقص شناسایی و از آن پرهیزمی کند.

سید احمد موسوی بازدید : 497 یکشنبه 11 دی 1390 نظرات (0)
پیرامون واژه [ویرایش]واژهٔ نماز واژه‌ای پارسیست که ایرانیان برای واژهٔ «صلاة» عربی به کار بردند. این واژه به معنای خم شدن و سرفرودآوری برای ستایش و احترام است.[۱] واژهٔ نماز نام‌واژه‌ای از فعل نمیدن فارسی به معنی تعظیم‌کردن است.
سید احمد موسوی بازدید : 585 پنجشنبه 08 دی 1390 نظرات (0)

حجة الإسلام سید «باقر علوی» نماینده حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» مرجع عالیقدر جهان تشیع در نیوزلند، طی اظهاراتی وصيت حضرت آیت ‌الله سيستانی درباره چگونگی دفن شدنش پس از مردن را بیان کرد.

سید احمد موسوی بازدید : 331 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (1)
خطبه های رهبر انقلاب درست يك هفته پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم، بی شک از "تاريخي‌ترين خطبه‌هاي پس از انقلاب اسلامی" بود که ضمن دادن رهنمودهایی ارزشمند به دوستان و حامیان انقلاب اسلامی، حجت را بر جریانی که رای مردم را زیر سوال برده و در مقابل قانون ایستاده بود، تمام کرد.

سید احمد موسوی بازدید : 677 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)
در تمرينات تيم ملي عربستان بازيكنان به هنگام فرا رسيدن زمان نماز، تمرينات را رها مي‌كنند و نماز جماعت مي‌خوانند. همين مساله كنجكاوي رايكارد را برانگيخت و از مترجمش خواست تا شيوه نماز خواندن و دعاهاي مسلمانان را به او آموزش دهد.
سید احمد موسوی بازدید : 572 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)

روش‌های مؤثر در جذب کودک به نماز

فرزندی که در خانواده‌ای لبریز از یاد و محبت خدا به دنیا می‌آید، هیچ‌گاه نیازی ندارد که آموزش ویژه برای نماز ببیند. در خانه‌ای که اهل آن همگی مقید به آداب دینی هستند، چگونه ممکن است فرزندشان گریزان از خدا باشد؟!

سید احمد موسوی بازدید : 435 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)
سامی یوسف ۳۱ ساله تیر ۱۳۵۹ در تهران متولد شد،
او تهیه‌کننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده‌ مسلمانی است که از سه سالگی در انگلستان زندگی می‌کند و همواره در ترانه‌هایش به مضامین اسلامی پرداخته است،مجله تایم او را «بزرگترین ستارهٔ راک جهان اسلام» و مجله گاردین از او به عنوان «ستاره راک مقدس» یاد کرده است.
سید احمد موسوی بازدید : 240 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری در یادداشتی که در اختیار پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار داده، به بررسی چرایی عدم ورود حوزه به مباحث فقه حکومتی و آسیب‌شناسی آن پرداخته است. مشروح این یادداشت به شرح زیر است:
سید احمد موسوی بازدید : 779 پنجشنبه 01 دی 1390 نظرات (1)

نام کتاب: خواص شگفت انگیز صلوات

در این کتاب می خوانید: رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:

«هر کس صد بار بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) صلوات بفرستد، خداوند صد حاجت او را برآورده می‌سازد.»

 

 

سید احمد موسوی بازدید : 265 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)


فلسفه  سجده

          * چرا در نمازها یک رکوع و دو سجده انجام مى دهیم؟

          * روایات اسلامى به نکته هایى در همین زمینه اشاره کرده اند که به نمونه اى از آنها اشاره مى کنیم:

سید احمد موسوی بازدید : 244 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)


          * چرا جزئیات نماز در قرآن کریم ذکر نشده است؟

قرآن کریم کتاب هدایت و راهنمایى انسان ها به سوى کمال است (بقره، آیه2). قرآن فقط کتاب احکام یا عقاید و... نیست که به تمام جزئیات مسائل فقهى و احکام شرعى و... بپردازد.

 

سید احمد موسوی بازدید : 206 پنجشنبه 24 آذر 1390 نظرات (1)

در مرحله نخست بايد علت بي توجهي به نماز را بررسي كرد و بر اساس آن برنامه ريزي و كارهايي را اجرا نمود. چه بسا افراد فاميل به دليل عدم شناخت از وظيفه خود نماز را ترك ميكنند كه در اين صورت لازم است سطح آگاهي آنها را بالا ببريد، مثلاً جلسات گفتگو تشكيل دهيد و يا كتاب هايي را كه درباره اهميت نماز نوشته شده، در اختيارشان قرار دهيد. در مواردي افراد تحصيل كردهاي هستند كه چون از فلسفه و آثار نماز بي خبرند، براي آن اهميتي قائل نميشوند.

سید احمد موسوی بازدید : 382 پنجشنبه 24 آذر 1390 نظرات (0)

چرا نماز ستون دین است؟

نماز بدین جهت ستون دین است که بدون آن،‌دین معنا و مفهومی نخواهد داشت همانگونه که خیمه بدون ستون ، بر پا نخواهد بود. نماز عبادتی است جامع و فراگیر و به مثابه ستون و پایه خیمه است.

سید احمد موسوی بازدید : 375 دوشنبه 21 آذر 1390 نظرات (0)

وقتي به درد چشم مبتلا شديد پيش از آنكه دست بر چشم بگذاريد اين دعا را بخوانيد وسپس دست بر چشم گذاريد و  آيت الكرسي را بر آن بخوانيد و در دل درمان چشم را نيت كنيد :

اعيذ نور بصري بنور الله الذي يطفاء .
سید احمد موسوی بازدید : 375 شنبه 19 آذر 1390 نظرات (0)
استاد نقل می کند:سال یکهزار و سیصد و سی و دو شمسی بود، من و عده‏ای از جوانان پر شور آن روزگار، پس از تبادل نظر و بحث و مشاجره، به این نتیجه رسیده بودیم که چه دلیلی دارد نماز را به عربی بخوانیم؟ چرا نماز را به زبان فارسی نخوانیم؟ عاقبت تصمیم گرفتیم نماز را به فارسی بخوانیم و همین کار را هم کردیم.
سید احمد موسوی بازدید : 293 شنبه 19 آذر 1390 نظرات (0)

پيامبر اكرم (ص):

اگر مردم مي دانستند كه نماز عشاء و نماز صبح چه قدر اهميت و ارزش دارند ، حتي در سخترين شرائط آن دو را به جا مي آوردند، سپس فرمودند نماز عشاء و نماز صبح كفاره اعمالي است كه بين اين دو (صبح و شب) انجام ميشود.

سید احمد موسوی بازدید : 202 چهارشنبه 16 آذر 1390 نظرات (0)
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده مردم در چهارراه انقلاب زنجان به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برگزار می‌شود.
سید احمد موسوی بازدید : 275 دوشنبه 14 آذر 1390 نظرات (0)

نماز كه سراسر آن گفتگو با معبود وراز وعرض نياز است ، سراسر آن توجه وحضور ، آن هم نه جسمي بلكه قلبي وروحي است ، تنها عبادتي است كه از اين منظر مورد توجه قرار گرفته زيرا كه نماز ، ازابتدا تا انتها حضور انسان دربرابر خداست ، حضور عبد درمحضر ربوبي مولي ، قيام و قعود واذكارش همه در محضر خداست

سید احمد موسوی بازدید : 146 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
نقش نماز در تأمين عدالت و آزادي اجتماعي


براي اثبات نقش نماز در تأمين آزادي و عدالت اجتماعي به روش كتابخانه اي نخست به مطالعه كتب مرتبط با نماز و تأثيرات آن، پايه ها، شرايط و عوامل تحقق آزادي و عدالت اجتماعي و موانع آن؛ به طور جداگانه پرداختيم؛ سپس ميان آن دسته از تاثيرات نماز و آن دسته از شرايط، عوامل ايجاد و موانع آزادي و عدالت اجتماعي كه با يكديگر مرتبط بوده و حد مشترك داشتند، پيوند برقرار شد و بيان گرديد.
سید احمد موسوی بازدید : 313 شنبه 12 آذر 1390 نظرات (0)
در تورات مقدس (دواريم – تثنيه، فصل 11، يه 13) آمده است: «خدي خالقتان را دوست بداريد و او را با تمام قلبتان پرستش و بندگي نمييد.» علمي يهود عبارت پرستش و بندگي از طريق قلب را همان دعا و نماز به درگاه خالق تعبير نموده اند.
سید احمد موسوی بازدید : 335 جمعه 11 آذر 1390 نظرات (0)

ثواب برای اذان گو

امام باقر (ع ) :المؤذن یغفر الله له مد بصره و مدصوته فی السماء و یصدقه کل رطب ویابس سمعه ، و له من کل یصلی معه فی مسجده سهم و له بکل من یصلی  بصوته

خداوند مؤذن را به اندازه ای که چشمش می بیند و صدایش در آسمان می پیچد می آمرزد، هر خشک و تری که آواز او را می شنود او را تصدیق می کند، و از ثواب هر کس که با او در مسجد نماز گزارد سهمی نصیب او شود و به شمار هرکس که به بانگ او نماز بخواندحسنه ای برای  اوست .

سید احمد موسوی بازدید : 178 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)

شـمس اگـر واقـــعه کـرب و بلا را مـی‌دیـد 

هشت کم می‌شد از آن پنج مسلم به یقین

در روز عاشورا کشتارها اغلب بعد از ظهر صورت گرفت، یعنی تا ظهر عاشورا غالب صحابه ابا عبدالله و تمام بنی‌هاشم و خود اباعبدالله که بعد از همه شهید شدند، زنده بودند. فقط حدود تعدادی از یاران اباعبدالله در یک جریان تیراندازی که به وسیله دشمن انجام شد، قبل از ظهر به خاک افتادند و شهید شدند. و الا باقی افراد تا ظهر عاشورا درقید حیات بودند

سید احمد موسوی بازدید : 250 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (0)
نماز خواندن امام در ظهر عاشورا از چند جهت قابل توجه و بررسی است:
1 – وظیفة دینی و شرعی: امام(ع) از ابتدای حرکت و قیام، دین اسلام و احیای احکام الهی و سنت پیامبر(ص) را اساس حرکت و قیام خود معرفی می‌کند و در تمام حوادث و برخوردها، از دایرة شرع و احکام الهی خارج نمی‌شود. در بین احکام اسلام، نماز اهمیت خاصی دارد و به هیچ وجه ترک پذیر نیست، حتی اگر فوت گردد، باید قضای آن به جا آورده شود.
سید احمد موسوی بازدید : 211 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (0)

نماز جماعت چشم‌چران

 به رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) گفتند:

فلان جوان كه در نماز جماعت شما حاضر مي‌شود چشم‌چران است و به نامحرم نگاه مي‌كند. حضرت فرمود: او را به حال خود واگذاريد كه اين نماز جماعت سبب ترك اين عادت زشتش مي‌شود. بعد ازمدتي به پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) خبر دادند كه آن جوان موفق به توبه از آن عادت زشت شده است.

سید احمد موسوی بازدید : 206 سه شنبه 08 آذر 1390 نظرات (0)

فلسفه حجاب در نماز چیست؟ خدا که با همه محرم است!


با توجه به این که خداوند متعال علیم و حکیم است، پس یکایک احکام، حکمت خاصی دارند، ولکن پی بردن به آن اسرار، برای ما هم، میسر نیست و هم، چندان مفید نیست چه این که با علم محدود ما از نیازها، استعدادها و نیز راه رفع نیازهای واقعی و شکوفا کردن استعدادها به نحو صحیح و بدون مخاطرات جسمی و روحی، مادی و معنوی، چگونه می‏توان چنین ادعایی نمود.

سید احمد موسوی بازدید : 200 دوشنبه 07 آذر 1390 نظرات (0)
از ابن عباس نقل شده که گفت : به پیامبر (ص ) دو شتر هدیه دادند، پیامبر(ص ) یکی از این دوشتر را هدیه قرار داد برای کسی که دو رکعت نماز به جای آورد و چیزی از امور دنیارا به خاطر نیاورد و به فکر چیزی از دنیانیفتد. کسی به پیامبر (ص ) پاسخ مثبت نداد (یعنی کسی چنین نمازی را که درآن هیچ به فکر دنیا و مافیها نیفتد، نخواند)بجز حضرت علی (ع ) که پاسخ مثبت داد. پیامبر (ص ) هر دو شتر را به علی (ع )مرحمت فرمود.
سید احمد موسوی بازدید : 220 دوشنبه 07 آذر 1390 نظرات (0)

نماز
باز هم نماز را
                 گوشه‌اي نشسته خواند
با صداي پير خود
                     با دل شكسته خواند
غصه از صداي او
                        دانه دانه مي‌چكيد
بر شيار صورتش
                        جوي گريه مي‌خزيد
دست‌هاي خسته را 
                        سوي آسمان گرفت
مثل شاخه سبز شد
                     غنچه داد و جان گرفت
روي دستهاي او
                               چند كفتر دعا
دانه دانه پر زدند
                           تا به اوج، تا خدا
او نماز خويش را
                    سبز و عاشقانه خواند
بر شيار صورتش
                      جاي پاي گريه ماند
محمود پور وهاب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
من مسلمانم قبله ام یک گل سرخ جانمازم چشمه ، مهرم نور . دشت سجاده من . من وضو با تپش پنجره ها می گیرم در نمازم جریان دارد ماه ، جریان دارد طیف . سنگ از پشت نمازم پیداست : همه ذرات نمازم متبلور شده است . من نمازم را وقتی می خوانم که اذانش را باد ، گفته باشد سر گلدسته سرو من نمازم را ، پی (( تکبیرة الاحرام )) علف می خوانم پی (( قد قامت )) موج . سلام من به هر چه وبه هر کــــسی که با سحر تمام جسم و جان او پر از نماز می شود . . .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 410
  • بازدید کلی : 132,575