loading...
راز و نیاز
سید احمد موسوی بازدید : 497 یکشنبه 11 دی 1390 نظرات (0)
پیرامون واژه [ویرایش]واژهٔ نماز واژه‌ای پارسیست که ایرانیان برای واژهٔ «صلاة» عربی به کار بردند. این واژه به معنای خم شدن و سرفرودآوری برای ستایش و احترام است.[۱] واژهٔ نماز نام‌واژه‌ای از فعل نمیدن فارسی به معنی تعظیم‌کردن است.
سید احمد موسوی بازدید : 584 پنجشنبه 08 دی 1390 نظرات (0)

حجة الإسلام سید «باقر علوی» نماینده حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» مرجع عالیقدر جهان تشیع در نیوزلند، طی اظهاراتی وصيت حضرت آیت ‌الله سيستانی درباره چگونگی دفن شدنش پس از مردن را بیان کرد.

سید احمد موسوی بازدید : 331 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (1)
خطبه های رهبر انقلاب درست يك هفته پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم، بی شک از "تاريخي‌ترين خطبه‌هاي پس از انقلاب اسلامی" بود که ضمن دادن رهنمودهایی ارزشمند به دوستان و حامیان انقلاب اسلامی، حجت را بر جریانی که رای مردم را زیر سوال برده و در مقابل قانون ایستاده بود، تمام کرد.

سید احمد موسوی بازدید : 265 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)


فلسفه  سجده

          * چرا در نمازها یک رکوع و دو سجده انجام مى دهیم؟

          * روایات اسلامى به نکته هایى در همین زمینه اشاره کرده اند که به نمونه اى از آنها اشاره مى کنیم:

سید احمد موسوی بازدید : 244 شنبه 26 آذر 1390 نظرات (0)


          * چرا جزئیات نماز در قرآن کریم ذکر نشده است؟

قرآن کریم کتاب هدایت و راهنمایى انسان ها به سوى کمال است (بقره، آیه2). قرآن فقط کتاب احکام یا عقاید و... نیست که به تمام جزئیات مسائل فقهى و احکام شرعى و... بپردازد.

 

سید احمد موسوی بازدید : 208 سه شنبه 22 آذر 1390 نظرات (0)

تقسیم ارث

زمانی امام روی منبر مشغول ایراد خطبه بود که فردی سخنرانی او را قطع کرد و از او تقاضا کرد که چطور میتوان ارث شخصی که فوت کرده را بین همسرش و  دو پدر و مادر و دو دخترش تقسیم کند؟
امام فورا پاسخ داد :
سهم همسر می شود یک نهم
اما چطور؟

سید احمد موسوی بازدید : 375 دوشنبه 21 آذر 1390 نظرات (0)

وقتي به درد چشم مبتلا شديد پيش از آنكه دست بر چشم بگذاريد اين دعا را بخوانيد وسپس دست بر چشم گذاريد و  آيت الكرسي را بر آن بخوانيد و در دل درمان چشم را نيت كنيد :

اعيذ نور بصري بنور الله الذي يطفاء .
سید احمد موسوی بازدید : 275 دوشنبه 14 آذر 1390 نظرات (0)

نماز كه سراسر آن گفتگو با معبود وراز وعرض نياز است ، سراسر آن توجه وحضور ، آن هم نه جسمي بلكه قلبي وروحي است ، تنها عبادتي است كه از اين منظر مورد توجه قرار گرفته زيرا كه نماز ، ازابتدا تا انتها حضور انسان دربرابر خداست ، حضور عبد درمحضر ربوبي مولي ، قيام و قعود واذكارش همه در محضر خداست

سید احمد موسوی بازدید : 312 شنبه 12 آذر 1390 نظرات (0)
در تورات مقدس (دواريم – تثنيه، فصل 11، يه 13) آمده است: «خدي خالقتان را دوست بداريد و او را با تمام قلبتان پرستش و بندگي نمييد.» علمي يهود عبارت پرستش و بندگي از طريق قلب را همان دعا و نماز به درگاه خالق تعبير نموده اند.
سید احمد موسوی بازدید : 244 یکشنبه 06 آذر 1390 نظرات (0)

تاثیر نماز صبح بر کاهش حمله‌هاي قلبي

تحقيقات نشان مي‌دهد؛ اداي به موقع نماز صبح و بيدار شدن از خواب طولاني مدت به ويژه در حوالي صبح مي‌تواند در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي موثر باشد.
سید احمد موسوی بازدید : 152 سه شنبه 01 آذر 1390 نظرات (1)

اخلاص شيخ عباس قمي

در يكي از ماه‌هاي رمضان با چند تن از رفقاء از ايشان (محدث قمي) خواهش كرديم كه در مسجد گوهرشاد اقامه‌ي جماعت را بر معتقدان و علاقه‌مندان، منت نهد، با اصرار و ابرام اين خواهش پذيرفته شد و چند روز نماز ظهر و عصر در يكي از شبستان‌هاي آنجا اقامه شد و ....

سید احمد موسوی بازدید : 166 سه شنبه 01 آذر 1390 نظرات (0)
عبدالله بن مسعود مي‌گويد: در اولين مرتبه كه از جريان امر رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) آگاه شدم، هنگامي بود كه به همراه عموهايم با چند تن ديگر از قوم خود به قصد خريد اجناس وارد شهر مكه شديم. و از جمله اجناسي كه در نظر داشتيم آن را تهيه كنيم عطر بود و ما را براي تحصيل اين متاع به سوي عباس بن عبدالمطلّب راهنمايي كردند.
درباره ما
Profile Pic
من مسلمانم قبله ام یک گل سرخ جانمازم چشمه ، مهرم نور . دشت سجاده من . من وضو با تپش پنجره ها می گیرم در نمازم جریان دارد ماه ، جریان دارد طیف . سنگ از پشت نمازم پیداست : همه ذرات نمازم متبلور شده است . من نمازم را وقتی می خوانم که اذانش را باد ، گفته باشد سر گلدسته سرو من نمازم را ، پی (( تکبیرة الاحرام )) علف می خوانم پی (( قد قامت )) موج . سلام من به هر چه وبه هر کــــسی که با سحر تمام جسم و جان او پر از نماز می شود . . .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 388
  • بازدید کلی : 132,553