loading...
راز و نیاز
سید احمد موسوی بازدید : 222 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)
کسی که وضوی خود را شاداب وکامل به جای آورد، و نماز خویش را نیکوبخواند، زکات مالش را بپردازد، و خشم خود را فرو نشاند و زبانش را ازگناهان مربوطبه زبان ببندد، و برای گناه خودبا توبه طلب آمرزش کند، و نسبت به اهل بیت پیامبر خویش خیرخواه باشد، البته تمام حقایق ایمان در او کامل شده و درهای بهشت به روی او باز است .
سید احمد موسوی بازدید : 178 پنجشنبه 10 آذر 1390 نظرات (0)

شـمس اگـر واقـــعه کـرب و بلا را مـی‌دیـد 

هشت کم می‌شد از آن پنج مسلم به یقین

در روز عاشورا کشتارها اغلب بعد از ظهر صورت گرفت، یعنی تا ظهر عاشورا غالب صحابه ابا عبدالله و تمام بنی‌هاشم و خود اباعبدالله که بعد از همه شهید شدند، زنده بودند. فقط حدود تعدادی از یاران اباعبدالله در یک جریان تیراندازی که به وسیله دشمن انجام شد، قبل از ظهر به خاک افتادند و شهید شدند. و الا باقی افراد تا ظهر عاشورا درقید حیات بودند

سید احمد موسوی بازدید : 250 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (0)
نماز خواندن امام در ظهر عاشورا از چند جهت قابل توجه و بررسی است:
1 – وظیفة دینی و شرعی: امام(ع) از ابتدای حرکت و قیام، دین اسلام و احیای احکام الهی و سنت پیامبر(ص) را اساس حرکت و قیام خود معرفی می‌کند و در تمام حوادث و برخوردها، از دایرة شرع و احکام الهی خارج نمی‌شود. در بین احکام اسلام، نماز اهمیت خاصی دارد و به هیچ وجه ترک پذیر نیست، حتی اگر فوت گردد، باید قضای آن به جا آورده شود.
سید احمد موسوی بازدید : 3563 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (2)
دوازده چيز است نماز را باطل ميكند و آنها را مبطلات ميگويند :
اول آن كه در بين نماز يكي از شرطهاي آن از بين برود ، مثلا در بين نماز بفهمد مكانش غصبي است .
دوم آن كه در بين نماز عمدا يا سهوا يا از روي ناچاري ، چيزي كه وضو يا غسل را باطل ميكند پيش آيد ، مثلا بول از او بيرون آيد ، ولي كسي كه نميتواند از بيرون آمدن بول و غائط خودداري كند ، اگر در بين نماز بول يا غائط از او خارج شود چنانچه بدستوري كه در احكام وضو گفته شد رفتار نمايد نمازش باطل نميشود ، و نيز اگر در بين نماز از زن مستحاضه خون خارج شود ، در صورتي كه بدستور استحاضه رفتار كرده باشد ، نمازش صحيح است .
سید احمد موسوی بازدید : 211 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (0)

نماز جماعت چشم‌چران

 به رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) گفتند:

فلان جوان كه در نماز جماعت شما حاضر مي‌شود چشم‌چران است و به نامحرم نگاه مي‌كند. حضرت فرمود: او را به حال خود واگذاريد كه اين نماز جماعت سبب ترك اين عادت زشتش مي‌شود. بعد ازمدتي به پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) خبر دادند كه آن جوان موفق به توبه از آن عادت زشت شده است.

سید احمد موسوی بازدید : 206 سه شنبه 08 آذر 1390 نظرات (0)

فلسفه حجاب در نماز چیست؟ خدا که با همه محرم است!


با توجه به این که خداوند متعال علیم و حکیم است، پس یکایک احکام، حکمت خاصی دارند، ولکن پی بردن به آن اسرار، برای ما هم، میسر نیست و هم، چندان مفید نیست چه این که با علم محدود ما از نیازها، استعدادها و نیز راه رفع نیازهای واقعی و شکوفا کردن استعدادها به نحو صحیح و بدون مخاطرات جسمی و روحی، مادی و معنوی، چگونه می‏توان چنین ادعایی نمود.

سید احمد موسوی بازدید : 200 دوشنبه 07 آذر 1390 نظرات (0)
از ابن عباس نقل شده که گفت : به پیامبر (ص ) دو شتر هدیه دادند، پیامبر(ص ) یکی از این دوشتر را هدیه قرار داد برای کسی که دو رکعت نماز به جای آورد و چیزی از امور دنیارا به خاطر نیاورد و به فکر چیزی از دنیانیفتد. کسی به پیامبر (ص ) پاسخ مثبت نداد (یعنی کسی چنین نمازی را که درآن هیچ به فکر دنیا و مافیها نیفتد، نخواند)بجز حضرت علی (ع ) که پاسخ مثبت داد. پیامبر (ص ) هر دو شتر را به علی (ع )مرحمت فرمود.

تعداد صفحات : 8

درباره ما
Profile Pic
من مسلمانم قبله ام یک گل سرخ جانمازم چشمه ، مهرم نور . دشت سجاده من . من وضو با تپش پنجره ها می گیرم در نمازم جریان دارد ماه ، جریان دارد طیف . سنگ از پشت نمازم پیداست : همه ذرات نمازم متبلور شده است . من نمازم را وقتی می خوانم که اذانش را باد ، گفته باشد سر گلدسته سرو من نمازم را ، پی (( تکبیرة الاحرام )) علف می خوانم پی (( قد قامت )) موج . سلام من به هر چه وبه هر کــــسی که با سحر تمام جسم و جان او پر از نماز می شود . . .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 411
  • بازدید کلی : 132,576